جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
آیین افتتاحیه رشته‌ تخصصی امامت کرمانشاه

حوزه / حجت الاسلام ایرانی، گفت: استفاده از رشته های تخصصی، آنهم در شهر کرمانشاه، نتیجه ثمرات فکر بلند، پیشتازان حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، در آیین افتتاحیه رشته‌ تخصصی امامت، ضمن عرض تسلیت فجایع لبنان و شهادت افراد بی گناه توسط، رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: دانش پژوهان کرمانشاهی شکر گزار خدا باشند که به همت بزرگان در قم، استفاده چنین مراکز علمی در اختیارشان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از چنین فضاهای علمی، آنهم در شهر کرمانشاه، نتیجه ثمرات فکر بلند، پیشتازان در این عرصه محسوب می‌شود، گفت: برخی از بزرگان حوزه همچون آیات شهید بهشتی، مصباح یزدی، مهدوی کنی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و سبحانی(حفظه الله تعالی)، برای پیشرفت علمی و در برآوردن پاسخگویی به نیازهای روز، تشخیص درستی داشتند.

مدیر حوزه‌ علمیه کرمانشاه، ضمن قدردانی از افتتاح رشته‌های تخصصی در کرمانشاه، گفت: جز یکی از آروزها بود که طلبه بتواند یکی از رشته‌های علمی را اتخاب و راه ها پیشرفت علمی بر روی طلاب باز باشد و در رشته مورد علاقه خود تحصیل نمایند.

حجت الاسلام ایرانی، با اشاره به اینکه کرمانشاه به خاطر مرزی بودن، تنوع قومیت ها، مذاهب، گویش ها و حتی جفرافیا، استان ویژه ای است، گفت: به برکت امام(ره) و خون شهدا، بابی به رویمان باز شده، دسترسی پیدا کردیم به عتبات عالیات و کشور عراق که برای هر کسی فراهم نیست و امکان مراودات فرهنگی، با استانهای همجوار مرزی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک اقدام جامع، کامل و موثر برای پیشگیری و دفاع با جریان های متعددی که همه مذهب امامیه، مورد هجوم قرار داده اند و کانون تهدید خودشان را شناسایی کرده اند، نیاز هست.

مدیر حوزه‌ علمیه کرمانشاه، جبهه دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، را بسیار سنگین‌تر از جبهه نظامی دانست و تأکید کرد: کار فرهنگی حساسیت بیشتری دارد، باید از خداوند بخواهیم تا توفیقاتی نصیبمان بشود، دشمن را پس بزنیم و عَلَم امامت شیعه را برافراشته نگه داریم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha